X
تبلیغات
علوم هفتم
تاريخ : شنبه سی ام شهریور 1392 | 4:56 | نویسنده : محمد اقدسی
هر جسمي را كه داراي جرم است و فضا اشغال ميكند  ماده مي نامند




ادامه مطلب
تاريخ : شنبه سی ام شهریور 1392 | 4:54 | نویسنده : محمد اقدسی

 

مایع چند لایه

توضیح اولیه

جرم و حجم به تنهایی نمی توانند به ما بگویند مقدار ماده موجود در یک جسم چقدر است.

کمیت قابل اندازه گیری دیگری که در این باره به کمک ما می آید، چگالی است. چگالی در واقع میزان جرم یک ماده به ازای یک حجم معین است. هنگامی که بخواهیم دو جسم مختلف با حجم یکسان و جرم متفاوت را بلند کنیم ، می توانیم این خاصیت ماده را درک کنیم.

چگالی عبارت است از جرم یک ماده بخش بر حجم آن.




ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه بیست و یکم شهریور 1392 | 6:41 | نویسنده : محمد اقدسی

براي مشاهده كتاب بايد flash player روي سيستم شما نصب باشد. دانلود Flash player

- از طريق جدول زير مي توانيد فايل هايZIPو EXE و اپليكيشن موبايل كتاب علوم هفتم را دريافت كنيد. فايل ها بصورت ZIP شده مي باشند ابتدا بايد آنها را از حالت ZIP خارج كنيد.

- محتويات داخل پوشه EXE را اگر روي Cd رايت بكنيد بصورت Autorun‌ اجرا خواهد شد. يعني فايل Autorun داخل پوشه در root سي دي كپي شود.


  

علوم هفتمدانلودحجم

فايل ZIP

 11.79 MB

فايل EXE

25.83 MB 

نسخه موبايل

15.43 MB 

فايل 1

فايل 2 

فايل 3

3.61 MB

1.47 MB

1.89 MB



تاريخ : چهارشنبه بیستم شهریور 1392 | 7:7 | نویسنده : محمد اقدسی
روش علمی




«روش علمي» يا «Scientific method» در حقيقت همان روندي است كه در جريان يك تحقيق علمي روي مي‌دهد. محققان و دانشمندان براي حل علمي مسائل و يافتن پاسخ براي پرسش‌هاي خود روش علمي را بكار مي‌برند.





قبل از اينكه مطلب جديدي براتون بگذارم لازم ديدم توضيحاتي در مورد «روش علمي» بدم.
«روش علمي» يا «Scientific method» در حقيقت همان روندي است كه در جريان يك تحقيق علمي روي مي‌دهد. محققان و دانشمندان براي حل علمي مسائل و يافتن پاسخ براي پرسش‌هاي خود روش علمي را بكار مي‌برند. روش علمي روشي منطقي و استقرائي است كه مانند پله‌هاي نردبان از چند مرحله‌ي پشت سر هم تشكيل شده است.



ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه بیستم شهریور 1392 | 6:53 | نویسنده : محمد اقدسی

در فرآیند تدریس معلم باید بتواند تاکتیک‌هایی را برای ساده سازی مواد آموزشی به کار برد . تا به یادسپاری مطالب برای دانش‌آموز عمیق گردد . رمز اینگونه یادگیری توجه به تفاوتهای فردی ست که اساس آن کارایی و اثربخشی معلم و در نتیجه بهره‌وری است .

معلمی که اطلاعات زیاد دارد اما نمی‌تواند تدریس را با شیوه‌ای درست انجام دهد کارایی دارد اما اثربخش نیست . معلم اثربخش کارهایش را درست انجام می‌دهد ، برنامه ریزی دارد ، دارای منش گفتاری مطلوب است و می‌تواند سؤالات ترغیبی چالش انگیز ایجاد کند .

چنین معلمی به نیازهای یادگیرنده حساس و آنها را تشخیص می‌دهد اهل تخصص ،‌دانش و انعطاف‌پذیر است و می‌داند چگونه با برنامه ریزی زمان را در اختیار بگیرد .



ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه بیستم شهریور 1392 | 6:44 | نویسنده : محمد اقدسی

پيدايش علم

علم يك واژه عربي است كه از ريشه علم به معني آموزش مشتق شده است. در اصطلاح عاميانه ، اين كلمه در مورد هر نوع آگاهي كه فرد در مورد محيط و مسايل پيرامون خود كسب مي كند، اطلاق مي گردد. و لذا هرچه ميزان آگاهي و معلومات او بيشتر باشد، او را عالمتر مي دانند. به همين علت در قديم به افرادي كه در زمينه علوم مذهبي و قرآني به درجات بالاتري نائل مي شدند، علامه مي گفتند. مانند علامه اميني كه آثار بسيار گرانبهايي از وي بر جاي مانده است.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه نوزدهم شهریور 1392 | 1:21 | نویسنده : محمد اقدسی

 

 

فلزات غیر آهنی

امروزه در صنایع مختلف فلزی،با وجود فلزات آهنی ، استفاده از فلزات غیرآهنی نیز اجتناب ناپذیر است. فلزات غیرآهنی را می توان به دو گروه اصلی فلزات سنگین و فلزات سبک تقسیم نمود.

بقیه متن در ادامه مطلب...



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه نوزدهم شهریور 1392 | 1:8 | نویسنده : محمد اقدسی

در این مطلب به معرفی خواص مکانیکی زیر پرداخته ایم: 

   

 

الاستیسیته (قابلیت ارتجاعی)  

تنش
 کشش (تغییر بعد) 

استحکام (تاو) Strength 

استحکام کششی (تاوکششی)Tensie strength 

استحکام تراکمی (مقاومت فشاری) Compressive strength 

مقاومت (تاو) خستگی Fatigue strength
استحکامل تسلیم (مقاومت روانی) Yield strength 

سختی Hardness
سفتی (چقرمگی) Toughness
قابلیت پلاستیکیPlasticity
قابلیت مفتول شدن یا انعطاف پذیری Ductility
قابلیت چکشخواری (چکش کاری) Malleability
شکنندگی  Brittleness 

ضریب انبساط خطی گرمایی Expansion Coefficient of Linear Thermal
وزن مخصوص Specific Gravity  

نقطه ذوب Melting Point
حساسیت مغناطیسی Magnetic Susceptibility 

فلزات دیامانیتیک (دی مغناطیس):
فلزهای پارامانیتیک (فلزهای پارامغناطیس)

فلزهای فرومانیتیک (فرومغناطیس)
قابلیت بازتابش Reflectivity



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه پانزدهم شهریور 1392 | 19:42 | نویسنده : محمد اقدسی

PDFConverter_1.26 نرم افزاری برای تبدیل فایل پی دی اف به عکس است. این نرم افزار برای کاربران ویندوز طراحی شده و شما با این نرم افزار میتوانید خیلی راحت فایل پی دی اف را به عکس تبدیل کنید.


دانلود



تاريخ : جمعه پانزدهم شهریور 1392 | 17:46 | نویسنده : محمد اقدسی


به حركت اين قطار نگاه كنيد جهت حركت آن مشخصه؟؟؟!!!!!




تاريخ : جمعه پانزدهم شهریور 1392 | 17:40 | نویسنده : محمد اقدسی

نرم افزار آزمایشگاه مجازی علوم پایه PhET ( رایگان )



تاريخ : جمعه پانزدهم شهریور 1392 | 17:33 | نویسنده : محمد اقدسی



دانلود کتاب علوم هفتم
برای دریافت فایل بخشی از کتاب، روی موضوع مورد نظر کلیک کنید:



تاريخ : جمعه پانزدهم شهریور 1392 | 17:30 | نویسنده : محمد اقدسی

 ساعات علوم تجربی اول متوسطه در سال تحصیلی آینده از چهار ساعت درهفته به سه ساعت کاهش پیدا کرده است.جالب تر این که کتاب جدید بر مبنای چهار ساعت نوشته شده است!!!!!!!!!!!!!

به نظر میرسد که درس علوم تجربی یکی ازقربانیان نظام جدید آموزشی وتحول بنیادین میباشد!

با توجه به اهمیت این درس و لزوم انجام آزمایش و فعالیتهای عملی درکنار تدریس تئوری آیا این تصمیم منطقی به نظر میرسد؟



تاريخ : جمعه پانزدهم شهریور 1392 | 17:6 | نویسنده : محمد اقدسی


1-طرح مطالب درسی به صورت پرسش های جالب : مطلب یا موضوعی را که می خواهیم کودک و نوجوان یادبگیرد ، به صورت پرسش یا پرسش هایی روشن و جالب که آنها را به فعالیت ذهنی و پویندگی ترغیب نماید ، مطرح کنیم . باید تلاش نمود تا در دانش آموزان احساس نیاز به وجود آید .
2-دانش آموزان در اثر شکست در درسی نسبت به آن نگرش منفی پیدا می کنند باید به آنها کمک کرد تا با کسب موفقیت در درس جدید ، به تصویری مثبت از توانایی خود دست یابند زیرا یادگیری همراه با موفقیت به ایجاد انگیزه منجر می شود .
 

3-تجربه و تماس مستقیم با مطالب درسی : سعی نمایید تا دانش آموزان آنچه را که می خواهند یادبگیرند با آن تماس پیدا نموده و تجربه مستقیم و عملی داشته باشند .
4-اهداف آموزشی مورد انتظار از دانش آموزان را در آغاز درس برای آنها بازگو نمایید . اهداف باید روشن و متناسب با توانایی دانش آموزان باشد .

5-اجرای نقش : بهتر است در زمینه برخی از موضوعات ازجمله تاریخ ، ادبیات ، دینی و ... دانش آموزان را تشویق نماییم تا موضوع مورد نظر را به صورت نمایش در آورند . اجرای نمایش در تفهیم مسائل تربیتی و اخلاقی بسیار مفید و مؤثر می باشد .
6-در شرایط مقتضی و مناسب از تشویق های کلامی استفاده کنید . مثلا"‌ خوب ، آفرین ، مرحبا و ...
7-باید شرایطی فراهم شود تا دانش آموز موفقیت خود را احساس کند زیرا هیچ چیز همانند خود موفقیت به موفقیت کمک نمی کند .
8-تکالیف ارائه شده نه باید بسیار مشکل باشد و نه ساده ، از ارائه تکالیف یکنواخت باید پرهیز کرد و به عبارتی تکالیف باید خاصیت برانگیختگی داشته باشند .
9-مشخص کردن نحوه انجام کار برای یادگیرنده : کاری را که دانش آموز قرار است انجام دهد باید دقیقا" مشخص شود .
10-تبادل نظر با دانش آموزان در باره مشکلات درسی و شرکت دادن آنها در طرح نقشه های کار و فعالیت .
11-استفاده از نمرات و آزمون هابرای ایجاد انگیزه در دانش آموزان

12-علاقه مندی یاددهنده به موضوع : دربسیاری از مواقع مشاهده می کنیم که بی علاقه بودن یادگیرندگان به موضوعی خاص ناشی از علاقه مند نبودن والدین و مربیان آنهاست . معلمی که در زنگ انشاء ، ورقه های ریاضی را تصحیح می کند یا در ساعت ورزش به بافندگی مشغول می شود ، عملا" به یادگیرندگان می گوید که برای این فعالیت ارزش قائل نیست . 13-مطالب آموزشی را باید از ساده به دشوار ارائه کرد . می توان با فعال سازی دانش آموز به هنگام تدریس در او ایجاد انگیزه نمود .
14-به وضع جسمانی دانش آموزان و وضع ظاهری کلاس باید توجه نمود . کلاس درس را باید از نظر ظاهری و روانی تبدیل به محیطی امن و آرام نمود .
15-از مقایسه نمودن دانش آموزان با یکدیگر خودداری نمایید .
16-قدردانی از کار دانش آموز او را به کوشش و تلاش بیشتر و دلبستگی به درس وادار خواهد نمود .
17-برقراری ارتباط بین مطالب درسی با واقعیات زندگی در ایجاد انگیزه مؤثر می باشد .
18-بلافاصله دانش آموز را از میزان پیشرفت در کارش مطلع نمایید . آگاهی از نتیجه کار در هر مرحله از آموزش ، دانش آموز را از عملکرد خود آگاه نموده و باعث می شود تا به تقویت نقاط مثبت و اصلاح نقاط ضعف و منفی خود بپردازد .
19-استفاده از علائق یادگیرنده : مربیان و والدین می‌توانند با شناسایی علائق دانش آموز از آن استفاده مطلوب نمایند .

20-مقابله با بازدارنده های عاطفی و هیجانی که موجب دلسردی و کاهش علاقه دانش آموز به درس و تحصیل می شود . مثلا" معلمی ممکن است از دانش آموز توقع زیاد داشته باشد و یا پس از ورود به کلاس به هیچ دانش آموزی اجازه ورود ندهد و یا تکالیف سنگین تعیین کند ، زیاد درس بدهد ، سخت نمره دهد و گاهی تبعیض روا دارد .
21-انگیزش از راه سرمشق گیری : معلم در این شیوه از شخصیتی خاص تمجید و تجلیل نموده و او را یک نمونه و سرمشق ارزشمند و قابل احترام معرفی می کند و دانش آموزان نیز از طریق همانند سازی با آن به درس و مدرسه علاقه مند می شوند .
22-تحریک حس کنجکاوی دانش آموزان
23-آموزش برنامه ریزی به دانش اموزان از طریق رفتار و گفتار و کردار خود در کلاس درس و ارائه نظرات مشورتی به آنها درتهیه برنامه
       

24-در آمیختن درس با تفریح و بازی دانش اموزان را به یادگیری بیشتر علاقه مند می سازد .

منبع :http://mosaver.parsiblog.com



  • تی وی بانک
  • تنهای تنها